כמה כמה - קופירייטינג

צילום: עיבוד ממוחשב
אם פעם לימון הוסיף המון, סתם בא לך לדבר, ונוקיה באמת חיברה אנשים, היום סף האמון של האנשים הוא נמוך מתמיד. מילים כבר לא באות בקלות, וצריך להבין טוב יותר איך אנשים חושבים, מה עושה להם, ואיך מדלגים מעל מחסום הציניות. אז - אם אתם חושבים שאתם יכולים לעשות את זה טוב יותר, ככה זה קורה.
רוב הקופירייטרים הם בוגרי בתי ספר שונים לתקשורת. עם סיום הלימודים, משרד פרסום הוא הדרך הכי טובה לקבל ניסיון ולהבין את העסק עובד מבפנים.
אם התמזל מזלכם ואתם בוגרים מוכשרים שסיימו את הקורס ברעב ורעל, תזכו לקבל הצעה מאחד ממשרדי הפרסום בארץ תמורת שכר שינוע בין 5000-6000 ₪ לשנה הראשונה.
אם תיק העבודות שלכם מהקורס עוד לא מרשים, אתם מוזמנים ללמוד את הביטוי "פרו בונו" שזו דרך יפה להגיד – בחינם. הציעו את שירותכם לשלל הגופים שם בחוץ שצריכים מישהו עם לשון חדה: עמותות, מחאות חברתיות, קידום לגליזציה, מודעות גיוס שונות, סטיקרים - כל פרוייקט ללא תקציב, אך עם חשיפה גבוהה. אם הקריאייטיב שתספקו שם יתפוס, זו תהיה תוספת נאה לתיק עבודות ועבודת חלומות.
אם לא תשתגעו מהשעות המטורפות במשרד, הדד ליינים הלא הגיוניים, התחרות עם שאר הקופי שעובדים אתכם, והמבטים המתנשאים של הארט דירקטור במשרד, ותצליחו להוציא קריאייטיב טוב מחברות קוסמטיקה מפוקפקות או למודעה מהממת לקניון החדש בירוחם, אתם על המסלול הנכון.
שנה שנתיים ששרדתם במשרד ישדרגו את שכרכם 7000-8000 ₪ בחודש, סטטוס יותר חזק, אבל אחריות גדולה יותר, מספר גדול יותר של קמפיינים, מה שאומר שעות ארוכות יותר במשרד.
עברו עוד שנה שנתיים? כולם מרוצים? יש סבירות גבוהה שתגיעו למשרת מנהל הקריאייטיב, עם שכר חביב של 9000-11000 ₪ בחודש.
עוד כמה שנים של התגלגלויות בקמפיינים מגוונים, הלקוחות כבר גדולים יותר, צועקים יותר וסף הגירוי גבוה מדי. בשלב הזה של הקריירה, הביטחון העצמי בשמיים. וחלק מהקופיז ישקלו לעבוד כפרילנס, שם המספרים גבוהים יותר, ניתן לבחור את הלקוחות, אבל כדי לתת מענה הולם יש צורך להרחיב את הפעילות לשירותי סטודיו, בניית קונספט והתמודדות ישירה עם לקוחות שלא תמיד יודעים מה הם רוצים, עם תחזוקה שוטפת של מיטב הקשרים שלכם בחוץ.
כפרילנס יתאפשר לכם לקחת עבודות סובבות קופי כגון עריכת טקסטים לאתרים, טקסטים שיווקיים ופתרונות של 360 מעלות לכל פיפס טקסטואלי של הלקוח.
פתרונות קונספטואליים וקריאטיביים ללקוחות יכולים להיות מתומחרים בין 2500-5000 ₪ ללקוח (תלוי בגודל הלקוח והיקף הפרסום) ועד ללקוחות להם אתם מספקים ריטיינרים קריאייטיבים על בסיס חודשי או שנתי, סכום שיכול לנוע בין 500-1000 ₪ בחודש פר לקוח.
אז, אם אתם מאמינים שחיים ומוות הם באמת ביד הלשון, אתם במקצוע הנכון.
עכשיו, בוא נמצא לכם עבודה. לרשימת משרות קופי באתר התעשייה
כתבות נוספות בסדרת "כמה כמה"
עיתונאי
מתחקירן ועד עורך ראשי




