המעצב הולך יחף
למה חשוב לעצב את החשבוניות שלנו בצורה מכובדת

צילום: אימג'בנק
בעולם העסקים המודרני, לכל נקיטת פעולה, בין אם היא קשורה בצורה ישירה או עקיפה לעסק, ישנה חשיבות רבה במיתוג העסק ושיפור תדמיתו האישית של בעל העסק. משוואה זו היא הגורמת לאדריכלים לעצב ולתכנן עבורם בית לא שגרתי ופונקציונאלי במיוחד, היא זו הגורמת למעצבי אופנה להתלבש בצורה מאוד מסוימות, והיא זו הגורמת ליתר בעלי מקצוע להיעזר בידע המקצועי שלהם לצרכיהם האישיים.
בענף העיצוב הגרפי, אנו עדים לתופעה בה "המעצב הולך יחף", ודווקא אותם אנשים יצירתיים וכישרוניים, המעצבים כל פריט וכל מוצר עבור לקוחותיהם, אינם דואגים לעצמם, ומשתמשים בפנקסי חשבוניות לא מעוצבים, לא מושכים את העין ואת תשומת הלב, ובעיקר, לא מוכרים את עצמם.
תופעת "הסנדלר הולך יחף", היא תופעה קלאסית של מקרים בהם בעלי המקצוע אינם דואגים למתג את עצמם באופן הראוי, וכתוצאה מכך מאבדים הזדמנות אידיאלית לעשות שימוש בידע המקצועי שלהם לצרכי קידום עצמי ושיפור התדמית האישית.
המיתוג מתחיל עוד בשלב החשבונית.
בעלי עסקים רבים נוטים לראות במושג מיתוג כמשהו המצריך אותם להפניית משאבי תקציב רבים לצורך קיומו, אך האמת היא, שתהליך מיתוג העסק מסתתר גם בפרטים הקטנים, שאינם מחייבים את בעלי העסקים לתקציבי ענק למטרות פרסום ושיווק.
אחת מהדרכים לביצוע הליך המיתוג הבסיסי (עבור כל בית עסק), היא באמצעות הנפקת חשבוניות מעוצבות. חשבונית בית העסק, היא למעשה מעין כרטיס ביקור של העסק, וברוב המקרים היא מהווה שטח פרסום ושיווק יקר ערך, שיכול לסייע ללקוח (מקבל החשבונית) לבחור שוב בספק (מנפיק החשבונית).
כיום ישנן אפשרויות רבות לעיצוב חשבוניות, ובשורות הבאות אמנה עבורכם מספר "נקודות למחשבה" לעיצוב חשבוניות מעוצבות שיכולות "לעבוד" עבורכם גם לאחר שסיימתם את העבודה בפועל, וכבר הנפקתם חשבונית לצרכי קבלת התשלום בגין העבודה.
- עיצוב חשבוניות מקוריות- עיצוב חשבונית מקורית משלכם, יאפשר לכם להביא לידי ביטוי את יתרונות העסק אותו אתם מנהלים. וכתוצאה מכך, להעניק ללקוחות בית העסק לא רק מסמך לצרכי חיוב תשלומים, אלא גם מוצר שיווקי התורם לתדמית האישית שלכם.
- חשבונית ירוקה- הנפקת חשבוניות מעוצבות באמצעות תוכנות מקוונות יאפשר לכם ליהנות ממוצר ירוק התורם לסביבה, מפחית את צריכת כמות הנייר בעסק שלכם, ומעל הכול, מאפשר לכם לנהל את כל שירותי הנהלת החשבונות שלכם באמצעים טכנולוגיים מתקדמים.
- חשבונית עם ערך מוסף- עיצוב החשבונית יאפשר לכם להביא לידי ביטוי באופן יצירתי ומשכנע את יכולות העיצוב שלכם (הדבר מתייחס בעיקר למעצבים שעדיין "הולכים יחפים"), ובכך למעשה, תוכלו להפגין בפני הלקוחות שלכם את הכישרון הרב הטמון בכם.
- חשבונית עם מסר חד, ברור וממוקד- עיצוב החשבונית ישקף לא רק את היכולות הקריאטיביות שלכם, אלא גם יעביר מסר חד וממוקד בנוגע ליתר השירותים אותם אתם מעניקים ללקוחות שלכם.
לסיכום, בעלי עסקים בכלל, ומעצבים גרפיים בפרט, צריכים להתייחס אל החשבונית כאל מוצר משלים לפעולות הפרסום, השיווק וקידום המכירות, אותן הם מבצעים עבור העסק שלהם. הנפקת חשבונית מעוצבת באמצעות התכונות לניהול הקיימות כיום בשוק, מאפשרות לכל אחד ואחת מכם, להביא לידי ביטוי את כלל היתרונות המקצועיים של העסק אותו אתם מנהלים.
ליאור וילצ'ינסקי היא מייסדת-שותפה של חשבונית ירוקה




