לגרום לאנשים לצחוק זו לא בדיחה

צילום: הדיקטטור הגדול
בין אם המדיום הוא סרט, תיאטרון, סיטקום לטלוויזיה או דיאלוג הנחייה לטלוויזיה המסחרית, הדבר שהכי קשה לייצר הוא את גברת קומדיה.
למה הכי קשה? כי קשה להצחיק אנשים. אז למה בכל זאת שווה לעשות את זה?
כי קומדיה נותנת לנו ערך כיוצרים, כי אם הצחקת מישהו, סביר להניח שבמידה זו או אחרת, הוא מחבב אותך והעבודה שלך מוצאת חן בעיניו. זה פידבק ישיר.
מי שאי פעם ניצח על סט קומדיה, יוכל להגיד שיש יותר מכמה דעות בנושא הדרך הטובה ביותר לעשות את המלאכה כי אין חוקים, כל שחקן וכל במאי אוהבים לעבוד בצורות שונות.
מה שמצחיק אדם אחד לא בהכרח מצחיק את האחר, מה שנראה מצחיק על הדף ממש לא מצחיק במציאות וכן הלאה.
הסוד הוא להתחיל עם רעיון פשוט ולבנות קומדיה על גבי אותו רעיון.
בימוי
אתה יכול לעשות את כל שביכולתך כדי להטביע את חותמך הקומי, אבל תפקיד הבמאי בקומדיה הוא להשתלב לסגנון קיים שבדרך כלל מכתיבה סוג הקומדיה וסוג המדיום עבורה היא נוצרה. בקומדיה, גם עדיף לא לעשות יותר חזרות ולתת לשחקנים לזרום בעצמם כי לפעמים הבימוי עלול לחסום. לדוגמא שלושת הקומיקאים הגאונים ג'ים קארי, אדי מרפי ורובין וילאמס, ידועים כשחקנים שלא מעוניינים לעשות חזרות ומעדיפים לאלתר.
קצב
קצב זה הדבר החשוב ביותר בסצנות קומיות. הפינג פונג של תגובות השחקנים זה לזה הוא מה שמכתיב את הקצב, אבל לא צריך למהר עם קאטים, אלא לתת לכל דמות את הזמן שלה להביע.
עלילה
העולם שבנית צריך להיות אמין מההתחלה ועד הסוף, לכן אף פעם אל תשבור את החוקים שאתה יצרת בעצמך.
דמויות
עומק של דמות זה דבר חשוב בקומדיה. גם אם זו פרסומת של 30 שניות זה לא יכול להיות סתם מישהו שמנחית לפאנצ׳, אלא דורש אפיון מדיוק, על מנת שאפשר יהיה להזדהות איתו.
עבודת מצלמה
מצלמה לא צריכה לנוע ברגע קומי, אלא להישאר סטטית על מקום ההתרחשות או על הדמות.
סאונד
בקומדיה יש הרבה סאונדאפקטים שמחזקים את הרגעים הקומיים, אבל על מנת שהוא ישאר קומי, לא כדאי להעמיס מדי על הסאונד, אלא פשוט ומקורי.
משחק
בקומדיה כמו בדרמה, שחקנים חייבים להבין למה הם מתנהגים באופן שבו הם מתנהגים ?
הרגשות חייבים להיות אמיתיים אך מאד מוחצנים החוצה
בניית העולם
חייבת להיות מבוססת על האמת, ולא פנטזיונרית לחלוטין. מה שאנחנו מכירים, הוא גם מה שאנחנו מזדהים איתו ומה שמצחיק אותנו בסופו של דבר. העולם גם כולל ביגוד ותפאורה על הסט, שחייביים לתמוך בדמויות.
צבעים
פלטת צבעים של קומדיה היא מאד פשוטה ואחידה. כמה שיותר טבעית, יותר טוב.
ציפייה והתממשות
כל מה שקורה בעלילה חייב להיות בה מסיבה מקדמת בדיחה, הכל למטרת הגאג. אם שחקן א׳ עושה משהו אחד לדמות השניה, הציפייה למה עומדת לקרות, גורמת לגאג לעבוד.
מאמרי עזר והרחבה
http://www.dga.org/Craft/DGAQ/All-Articles/0307-July-2003/Directing-Comedy-101.aspx
http://www.mikelmurphy.com/how-to-be-funny-in-a-comedy-film/#.UoC7WpSzsRA




