אוגמנטד ריאליטי – זו לא תוכנית טלוויזיה

צילום: פרינט
היא נמצאת בסביבה כבר כ 5 שנים ועדיין לא כ"כ מוכרת בישראל, אולי כיוון שהפיתוח שלה היה מאוד יקר עד היום ולא השתלם למפרסמים להשקיע בה, אבל כיום היא זולה יותר, יציבה יותר עם מענה מתקדם ואפשרויות אין סופיות.
מה זה אוגמנטד ריאליטי, מציאות רבודה?
מציאות רבודה הינה טכנולוגיה המסוגלת לעורר לחיים כל פרינט שרוצים, ממש כמו בעיתון הקסמים של הארי פוטר. היא מופעלת באמצעות מצלמת סמארטפון, טאבלט או מחשב, מזהה את הפרינט (תמונה, הדפס על חולצה, עטיפה של מוצר וכו') ומוסיפה לו רובד כדוגמת סרט וידאו, אנימציה לחצנים לקנייה וסליקה ועוד המון אפשרויות.
לדוגמא:
בהזמנת החתונה שלפניכם, המציאות לא השתנתה ( הקפה, המקלדת וההזמנה נשארים בדיוק במקומם) רק נוסף לה רובד בצורה של סרט וידאו ולחצנים עם קישורים.
בצורה זו ההזמנה למעשה מתעוררת לחיים ועל גביה מוקרן סרט ולחצנים אינטראקטיביים.
הפרינטים שניתנים לזיהוי הם אין סופיים.
כל פרינט שאתם רואים סביבכם יכול להתעורר לחיים, כרטיסי ביקור, אלבום תמונות, הדפס על חולצה, עטיפת מוצר, פלייר, תפריט, לוגו, מודעת מופע, עיתון, תמונות במוזאונים, שלט חוצות ועוד ועוד...
הרבדים שניתן להוסיף לפרינטים גם הם אינסופיים, החל מסרט וידאו, אנימציה, תלת מימד, ועד משחקים אינטראקטיביים, יצירת רשת חברתית, שיתופים, וויראליות, קניית מוצר בצורה ישירה, הגרלות ועוד ועוד כיד הדמיון והיצירתיות השורה עליכם.
כיום משתמשים בטכנולוגיה המופלאה הזו לצרכים רבים כגון: הגברת מכירות, פרסומות וקמפיינים, משחקים לילדים ולמבוגרים, שימושים לימודיים, מידע יומיומי כפי שמופיע במשקפיים של גוגל, המוסיפים רבדים רבים על המציאות הקיימת ועוד ועוד.
דוגמא לקמפיינים באמצעות אוגמנטד ריאליטי:
http://www.youtube.com/watch?v=DbqeJVJZ9rY
השימוש באוגמנטד ריאליטי בנקודות מכירה נמצא כיעיל מאוד כיוון שבמכירות יש נוסחא די פשוטה, ככל שלקוח מתעכב יותר מול מוצר כך גדלים הסיכויים שהוא ירכוש אותו בסופו של דבר ומכיוון שיותר מ 80% מהחלטות הקנייה נעשות בנקודות המכירה, ההתקהלות וההשתהות בנקודות אלו היא משמעותית עבור גרף המכירות. טכנולוגית האוגמנטד ריאליטי יוצרת בדיוק את ההתקהלות וההשתהות הזו בדרך חוויתית, כיפית ואינטראקטיבית ובצורה זו תורמת ישירות להגברת המכירות.
http://www.youtube.com/watch?v=qNsrs0dNGzk
כיוון שטכנולוגיית האוגמנטד היא המון כיף, חברת קוואלקום פיתחה מוצר לילדים שמגדיר מחדש את חווית המשחק, ע"י "החייאת" הבובות מרחוב סומסום.
http://www.youtube.com/watch?v=FyvCyrEw8Sc
גם בתחום הלימודים העניין הופך אינטראקטיבי, חוויתי ומסעיר יותר בזכות האוגמנטד ריאליטי:
http://www.youtube.com/watch?v=Q_xF8ujj7ko
ככל שהזמן חולף, המציאות הרבודה תתפוש חלק משמעותי יותר בחיינו ואת המגמה הזו ניתן כבר היום לראות בפיתוח המתקדם של משקפי גוגל ושל המתחרה שלה, הישראלי מירון גריבץ.
http://www.mako.co.il/news-money/tech/Article-c8c727a7f357f31004.htm
אז תתכוננו לבואה של מהפיכת האוגמנטד בכל תחומי החיים שלנו, כי הניצנים שלה כבר כאן והם כאן כדי להישאר ובלי שנשים לב נשאל את עצמנו, איך חיינו לפני? בדיוק כמו לפני מהפיכת האינטרנט והסמארטפונים.
מציאות רבודה ונעימה לכולם
הכותבת ליאת לביא הינה בעלת סטודיו לאוגמנטד ריאליטי והפקות וידאו
http://lets-play.co.il/
https://www.facebook.com/pages/Lets-Play-augmented-reality-video-production/127731497387564




