אז למה יוצרים ישראלים נשארים בבית?
גלי מאירי
|
25.06.2013
|
לאחרונה אפשר למצוא יותר ויותר כנסים העוסקים בעתיד המדיה וביצירת קשרים בינלאומיים. ובכל זאת, הנוכחות של אנשי התעשיה המסורתית דלה

צילום: גלי מאירי
ברוב העולם, המילה נטוורקינג היא מילה חשובה מאין כמוה, ואוגרת בתוכה את כל היכולת של איש מקצוע לייצר רשת קשרים מקצועית בשלל דרכים. אמנם הרשתות החברתיות מאפשרות היום נטוורקינג און ליין אולם אין תחליף בסופו של דבר להיכרות פנים אל פנים.
כפי שרובכם יודעים, בתקופה האחרונה תעשיה פותח את שעריו ומכוון גם לתעשיות חדשות. משרות בתחומי הטלויזיה אמנם מהוות את לחם חוקנו כפי שהיה תמיד, אך אנו עושים כל מאמץ על מנת לפתוח אופקים חדשים לגולשי האתר.
לשם כך התחלתי גם אני לעשות נטוורקינג בתחומי פיתוח המשחקים, המובייל וההייטק. ומה גיליתי? קהילות שלמות ושוקקות, פגשתי אנשים חדשים מכל העולם ובחודשים ספורים הגדלתי את המעגל העסקי שלי בערך פי שלושה.
רוב הכנסים האלה לא עולים כסף, או עולים מעט מאד, אבל הערך של הנוכחות בהם לא יסולא בפז. במהלך השנה, לדוגמא, מקיים היזם יוסי ורדי אירועים שנקראים "אי כנס". מדובר בארועים חינמיים בהם כל אחד מוזמן לעלות ולדבר בפני קהל איכותי ומעניין.
המחשה נוספת למגמה ראיתי בשבוע שעבר, בכנס הניו מדיה השנתי שמתקיים במקביל לפסטיבל סרטי הסטודנטים: ליינאפ למופת, אנשים מרתקים ומעניינים ולקינוח- אורחים מהוליווד, אולם הנוכחות דלה.
האורחים ההוליוודיים באו לספר על תהליך ההפקה של סדרת אינטרנט דלת תקציב (2 מיליון דולר זה דל תקציב במונחים אמריקאים) שהופקה על ידי החברות הקטנטנות וורנר דיגיטל וגוגל, והמפיק בריאן סינגר.
הבמאי והמפיק, אשר עובדים על פרויקטים הוליוודיים שווים במיוחד, ישבו והרצו מול אולם של 80 מקומות שהיה ריק בחלקו, הרצאה שיכולה להוות השראה לכל יוצר באשר הוא. שישי בצהריים. יוצרים מהוליווד. הייתי חושבת שאנשים יגיעו.
למחרת היה מינגלינג על בירות עם שני היוצרים. הגיעו אנשים מעניינים מתעשיית הגיימינג, מנהלי פסטיבלים בתחומי הניו מדיה, יזמים וסטרטאפיסטים. כמעט שלא ראיתי שם במאים, מפיקים או יוצרים. היה לי חבל.
התחום משתנה במהירות ומדיומים חדשים נולדים מידי כמה חודשים, וזה יעזור לכולם אם כמה שיותר אנשים יגיעו: בשביל ההשכלה הכללית, או בשביל מטרות ממוקדות של יצירת קשרים עסקיים חדשים.
אני ממליצה בחום לעקוב אחרי עידכונים על כנסים בניוזלטר של תעשיה (כמובן!) ולחפש בפייסבוק אנשים שקשורים לתחומים אותם אתם מעוניינים לפתח.
זה הלינק להירשם לניוזלטר שלנו, הוא יוצא אחת לשבועיים. תיכנסו, תעקבו, אולי תבואו, ואז תגשו אלי, ותגידו לי- נעים להכיר. וככה נעשה נטוורקינג שווה במיוחד.
והערה אחרונה- אם דווקא יש כל מיני כנסים שכולם הולכים אליהם ורק אני לא, וכל הכתבה הזו מבוססת על הנחה שגויה, אתם ממש מוזמנים להזמין אותי. :-)
והערה אחרונה- אם דווקא יש כל מיני כנסים שכולם הולכים אליהם ורק אני לא, וכל הכתבה הזו מבוססת על הנחה שגויה, אתם ממש מוזמנים להזמין אותי. :-)
אולי זה יעניין אותך...
הכל מבינה 7 - הקסם טמון בבקשה
כנס הכל מבינה 7 יתקיים ב 7 בדצמבר במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב, עם 1000 משתתפים ו 17 מרצים מפסגת התעשיה
פסטיבל הקולנוע האיראני הראשון בישראל - יתקיים בשדרות!
בעוד המתיחות בין ישראל לאיראן נמצאת בשיאה, דווקא משדרות יוצאת יוזמה יוצאת דופן של תרבות, קולנוע ומוזיקה.
מרצי הבינה המלאכותית המובילים לעונת הלמידה 2025-2026
סקירה חדשה של מרצי ומרצות הבינה המלאכותית לשנת 2025-2026 מהתשתית והרגולציה ועד קריאייטיב, אודיו ואוטומציה.
"סביבה צעירה ודינאמית": מילון השקרים הקטנים של מודעות הדרושים
כולם רוצים לגייס - אבל למה להיות ישירים כשאפשר למרוח
מהפרסום לגיוס: איך קמפיינים הופכים למועמדים בעידן של דיגיטל חכם?
ולמה מנהלי דיגיטל ומנהלי קמפיינים חייבים להבין איך עובדת מערכת גיוס עובדים?




