בואו נדבר קצת סושיאל. התייחסות עסקית למדיה חברתית- רשמים מכנס socialize13

צילום: גלי מאירי
יש מיילים שהיה שווה לפתוח בזמן. אתמול, בערך בזמן ששלחנו את הניוזלטר שלנו, הגיע אלי גם הניוזלטר של עמותת מפתחי המשחקים, ובו הפניה לכנס מיוחד שאמור להתקיים למחרת. למרות עלותו הלא מבוטלת של הכנס, התחושה שלי הייתה שהולכים לדבר שם על דברים שחבל להחמיץ, ויחד עם הרצאה בת שעה של דן אריאלי, השתכנעתי תיכף ומיד להגיע.
הכנס התחיל בדברי פתיחה של אבנר אלגום מארגון הקלאוד הישראלי IGT cloud אשר סקר את ההתפתחויות בתחומים הטכנולוגיים ולאן בעצם הולך העולם. כמות המידע הקיים- "ביג דאטה"- משפיע עלינו בכך שצריך ליצור אלגוריתמיקה שתאפשר לנו לקבל החלטות יותר נכונות- מיפוי התנהגות אנושית, התנהגות עסקית ועוד. כל התובנות יעזרו לנו לשפר את השירות שלנו בזמן אמת. דרישה רבה ל data scientist- אנשים עם רקע אלגוריתמי- להפוך את מסת המידע לאיכותית הרבה יותר.
אחרי אבנר, עלתה קרן ליטני, שהיא היזמת של מפגשי סושיאלייז.
קרן דיברה על השרות שהיא מציעה - ניהול לקוחות מתקדם מבוסס פלטפורמות חברתיות והתנהגותיות. לדבריה, סושיאל ביזנס- כל פתרון טכנולוגי ששם את האדם במרכז ומתייחס להתנהגות שלו. לדוגמא ווייז- מתייחסת לחוכמת ההמונים כדרך לנצח את הפקקים. יש להתייחס לצרכנים החדשים שלנו: בני דור המילניום :– עובדים רק עם אפליקציות, משתפים הכל, עסוקים בפעילות חברתית מתמדת דרך המסך. לא אוהבים להשתמש בטלפון לשיחות. מכורים לדופאמין ומחפשים חיזוקים בפייסבוק. הדור הזה שם את עצמו במרכז!!! היום, צריך למצוא דרך לתקשר עם הלקוחות ב two way communication דרך הרשתות החברתיות,האירגונים יכולים היום לקבל מידע בזמן אמת ולתכנן לגבי העתיד. חשוב לעסק לדעת, איך מסירים את החסמים ולכן צריך להבין את מרכיבי ההתנהגות האנושית- כאשר מוטיבציה יכולת וטריגר קורים ביחד.
אחרי קרן עלתה גל אסטרייכר מאוניברסיטת תל אביב, אשר הציגה מחקרים הקשורים להתנהגות גולשים אל מול מותגים והנכונות שלהם לשלם עבור שירותים ברשת.
לדבריה של אסטרייכר, רוב החברות כשמגיעות למדיה החברתית נראות כמו טרזן שפוגש את ג'יין. כאשר שאלה אותם, התלמידים של גל לא הצליחו למצוא דוגמא אחת לחברה שהצליחה לשפר את הקשר שלה עם האנשים דרך סושיאל מדיה. העניין הוא, שטרזן יודע שכדי להשתלב בעולמה של ג'יין הוא צריך להשתנות... לא כך החברות... חשוב להבין שתהליך חברתי- הוא לא שיטת שיווק! צריך להבין מהם התהליכים החברתיים הנכונים שנכונים גם לעולם האוף ליין וגם להתנהלות ברשת.
אחרי גל אסטרייכר עלה אבינועם נובגרודסקי מקלריזן, אשר דיבר על הדרך הנכונה לניהול הפרויקטים בעסק והציג את המיזם שלו. פייסבוק, לדבריו, הופך כל אחד מאיתנו למלכת הכיתה- אנחנו במרכז, יש לנו חיים, תמונות סיפורים סטטוסים וכולי. חשוב מאד בניהול פרויקטים להשתמש בערכים של ההעצמה של האינדיבידואל. חיזוק של הפרטים בתוך כל חברה.
אחרי ההרצאה הזו, שמענו אורח מחברת ליתיום העולמית המציעה שירותי סושיאל לחברות ענקיות (כולל גוגל לדוגמא) ובשורה התחתונה- דיבר על מתן שירות לקוחות בתוך הרשתות החברתיות והפיכת ה"סופר-פאן" לסוכן חברתי של החברה.
הרצאות של רועי מן מחברת דה-פולס וליעד ברקת בוימל מאינטל דיברו גם הם על ניהול פרויקטים וניהול כוח אדם לנוכח האתגרים שמביאה איתה החשיבה החברתית.
את הסשן הראשון סגר שגיא חמץ מבלינק אשר דיבר על שיווק נייטיב:
על כך שמנהל קהילה צריך להיות טבעי לקהילה שלו... יש יותר ויותר כלים שהם נייטיב. היום כולם צריכים לייצר תוכן... לכל מדיה חברתית יש היום כלי בתשלום שיכול לקחת את העסק לכל האזור הטבעי של הלקוח. ויש כמובן גם כלים כמו אאוטבריין. המותג צריך לייצר תוכן שרלוונטי לכלים הפרסומיים שיש לו להניע איתם קדימה. יש לזכור שהצרכן נחשף ל 3000-4000 מסרים פרסומיים ביום, ויש להגיע אליו בתחומי העניין שלו ובסביבתו הטבעית.
אחרי הפסקת הצהריים, בה הסתובבו כולם והכירו אנשים חדשים וחשובים, עלה דן מרום שכתב את הספר "מהפיכת הקראודפאנדינג" . תקצר היריעה מלהכיל את התוכן החדשני שדובר בו בתחומי הקראודפאנדינג אך דעו שיש למה לצפות ושיש היום שינויים במדינות רבות בעולם כך שעסקים יוכלו ממש למכור מניות בחברה בהקמה בלי המגבלה של היום שהופכת אותן לציבוריות. הוא תיאר מיזמים שונים וצורות שונות של מימון המון ואם אתם מסתקרנים תזמינו את הספר באמזון...
כמעט לקינוח ובתפקיד ההרצאה המרכזית של הערב עלה פרופסור דן אריאלי מ MIT – כותב סדרת הספרים "לא רציונלי ולא במקרה", והרצה ארוכות על חוסר הרציונליות בהתנהגות האנושית ובכך שכאשר אנחנו מעוניינים להניע אנשים לפעולה יש לשקלל מכלול רחב של מוטיבציות והשפעות על הרוח האנושית. הרצאה מרתקת!
לסיכום היום הארוך, יזמי ITORO הציגו את הדרך החדשנית והחברתית להשקעות בשוק ההון ולאחר מכן אגמון דוד הרצה על אסטרטגיות ל mass engagement .
יחד עם שני פאנלים מוצלחים כל שנותר לי זה רק לקנא ולחכות לכנס הבא של socialize
וכמובן- לנסות וליישם בהקדם את כל מה שלמדתי.
http://www.socialbusiness.co.il/summit2013/




