מה עושים עם כל הפייסבוק הזה??
תמר דרכלי
|
21.03.2013
|
כנס המדיה החברתית של התעשייה הזמין את שחקני המפתח בזירת הפייסבוק, טל נברו ודורון בניטה, ללמד את כל מה שצריך על קידום עסקי ברשת החברתי

צילום: צוות התעשיה
כנס פייסבוק ביוזמת "התעשייה" התקיים בשלישי האחרון, בשעת אחר צהריים יחסית מוקדמת. היו הרבה אנשים, אפילו הרבה מאד, אבל לא האנשים שציפיתי לראות, אנשי ״התעשייה״ היו חסרים בקהל וחבל.. יש לכם מה ללמוד חברי למקצוע. לעומת זאת, הרבה אנשים בגילאים שונים ומתחומי עיסוק שונים הגיעו כדי ללמוד את תורת קידום העסק שלך בפייסבוק וגמעו את המידע שהועבר להם ברצינות רבה, ביד רושמת ובזרוע נטויה.
הכנס נפתח בהרצאה של ״פיית הפייסבוק״ טל נברו (היפה מאד.. ישבתי ממש מתחת לבמה אז ראיתי ברזולוציית hd ) שמנתה את ההבדלים בין דף אישי לדף עסקי בפייסבוק והסבירה שלעומת הדף האישי, הדף העסקי מאפשר הרבה יותר משחק עם העיצוב ועיצוב הוא הדבר החשוב ביותר בפייסבוק, אנשים אוהבים לעשות לייקים לדפים יפים, מלאים בתוכן ובתמונות, וזרקה שעל מנת ללמוד מהו ניהול נכון של דף, שווה להציץ בדפים של פוליטיקאים וללמוד איך עושים את זה
כדי לייעל את הדף העסקי יש לדאוג ששם הדף יכיל מילות מפתח, שהשם יכיל את העיסוק וגם את שם המותג. בתמונה הקאוור נכון לשים סוג של לוגו או להכניס אינפורמציה וכתובת אתר שיסביר מי אתם ומה אתם עושים, ובתמונת הפרופיל נכון לשים תמונה ממשיכה לקאבר. אם המותג שלך הוא אתה עצמך, שימו את התמונה שלכם, בסופו של דבר אתם מוכרים את המוצר שלכם בזכות עצמכם.
לכל אחד יש סיפור בעל ערך להעביר, ולזה אנשים מתחברים, אז אם יש אפשרות להאניש את הדף העסקי שלך, זה הרבה יותר חזק, איך מאנישים?מעלים תמונה שמעוניינים לשתף פלוס כמה מילים ואם רוצים להיות נדיבים במיוחד, לינק ליוטיוב יהיה נחמד. אגב, לינק לוידאו ללא תמונה, יעבוד הרבה פחות טוב מאשר עם תמונה.
חשוב לא לשכוח מי קהל היעד שלנו, מה הוא אוהב, ומה יגרום לו לשתף פעולה. ועבורו אנו מעלים תוכן טוב ואיכותי, רצוי כזה שיגרום לכמה שיותר אנשים לשתף והפיץ הלאה. רצוי להעלות פוסט אחד ביום - אינטרקטיבי וחזק במיוחד, לא צריך יותר מזה.
לפייסבוק יש חוקים ותקנות: אסור לשים טקסט מכירתי בתמונת הקאוור או להצביע עם חץ לאיפה עושים את הלייק, אסור לפרסם תמונות שאינם שלך ולא קיבלת אישור להשתמש בהם ממי שהתמונה שלו (אמאלה!).
ותמיד תזכרו את מטרת העל של דף עסקי - שפייסבוק ישים את הפרסומים שלנו בניוזפיד של החברים שלנו וירים אותם בתוצאות חיפוש של גוגל בתור עסק!
והכי חשוב! לא להסתמך רק על דף פייסבוק שלך כדף עסק שממנו אתה מנהל את העסק שלך - מאד חשוב לא לנהל את הכל רק בפלטפורמה אחד, חשוב אתר עם דומיין משלך. כי הפייסבוק לא בשליטתנו, לעומת פלטפורומות אחרות כמו אתר או בלוג שבעצם מאפשר לו להביע את עצמך ולשים את כל התכנים בדומיין אישי שהוא שלך ואינו נתון לגחמות של מרק צוקרברג.
לאחר השאלות הרבות שהפציצו את פיית הפייסבוק, עברנו להרצאה השניה של דורון בניטה, מייסד מכללת mad school ללימודי שיווק דרך האינטרנט. דורון נכנס לעומק הדברים ופירט איך מייצרים מודעה בפייסבוק ואיך מפלחים את קהל היעד שלך על פי המודעות. הוא התחיל את הרצאתו באומרו כי מארק נתן לנו הכל בחינם על מנת להתמכר וככה נכנסו אל התהליך, עכשיו אנחנו סאקרים של צוקברג! או בשפת רחוב, אין שום דבר בחינם, או הולך ונהיה פחות ופחות בחינם, כי מאז שפייסבוק נקנתה בבורסה היא חייבת להכניס יותר כסף ולכן כיום רק בין 16 - 20 אחוז מהחברים בדף העסק שלכם, יראו את הפוסטים שלכם, מתוך המטרה לגרום לאנשים לעשות פרסום ממומן, עליו משלמים שקל פר כל הקלקה שמובילה ומקדמת את הדף העסקי שלכם. כן, כן, כל פעם שאנחנו מסתובבים ולוחצים על מודעה, פייסבוק מרוויח שקל מכיסו של מפרסם המודעה, אפשר להחליט על הסכום שבו אתה רוצה לפרסם ופייסבוק יפיצו עד השקל האחרון.
נשאלת השאלה האם פרסום בפייסבוק באמת עוזר לעסק? התשובה על פי דורון - בהחלט כן. איך ? פייסבוק מעוניין להניע אנשים לשהות כמה שיותר באתר וכך הוא למעשה הסוכן שלנו שמקדם את התוכן שאנו מפיצים. ככל שהתוכן שלנו מעניין ורלוונטי יותר, כך גם הקידום יהיה חזק יותר.
רשמו לפניכם כי שעות הבוקר עם הקפה הראשון ושעות הערב הם שעות הטראפיק הטובות ביותר להעלאת תוכן.
כשזה בכסף, זה אפילו יעבוד כפליים, כי ככל שאנחנו שמים יותר כסף על הפייסבוק, הם עובדים יותר עבורנו וממש משתדלים שיותר ויותר אנשים יחשפו למודעה שפרסמנו בצד העמוד או לפוסט שבחרנו לקדם על ידי קידום ממומן. על כך תוכלו לקרוא באופן מלא ב - http://www.facbook/ads.com
חשוב לזכור שמטרת העל של קידום ממומן ולא ממומן של הדף העסקי היא לאפשר לעסק שלך להגיע לקהל יעד יותר גדול.
הטיפ הכי טוב שדורון נתן לבאי הכנס הוא שיש הרבה אפליקציות חינמיות שאפשר להתקין בעמוד העסקי שלך, רבות מהן נמצאות באתר www.pwizard.com.
הוא גם אומר שהדפים הפופולריים ביותר, מבורכי לייקים וחשיפה הם דפים שמציעים קופונים והנחות, וכשאני חושבת על זה, יתכן והקופונים הם אכן מה שיגרמו לאבא שלי לפתוח פייסבוק...
אנדקדוטה משעשעת שתחתום את הכתבה - גוגל ערכה מחקר ובו מצאה שאנחנו כבני אדם לוחצים על צבע ירוק הרבה יותר מאשר על צבעים אחרים ולכן אל תתפלאו למצוא כפתורים ירוקים היכו שמבקשים את כספיך (:
להתראות בכנס הבא
אולי זה יעניין אותך...
הכל מבינה 7 - הקסם טמון בבקשה
כנס הכל מבינה 7 יתקיים ב 7 בדצמבר במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב, עם 1000 משתתפים ו 17 מרצים מפסגת התעשיה
פסטיבל הקולנוע האיראני הראשון בישראל - יתקיים בשדרות!
בעוד המתיחות בין ישראל לאיראן נמצאת בשיאה, דווקא משדרות יוצאת יוזמה יוצאת דופן של תרבות, קולנוע ומוזיקה.
מרצי הבינה המלאכותית המובילים לעונת הלמידה 2025-2026
סקירה חדשה של מרצי ומרצות הבינה המלאכותית לשנת 2025-2026 מהתשתית והרגולציה ועד קריאייטיב, אודיו ואוטומציה.
"סביבה צעירה ודינאמית": מילון השקרים הקטנים של מודעות הדרושים
כולם רוצים לגייס - אבל למה להיות ישירים כשאפשר למרוח
מהפרסום לגיוס: איך קמפיינים הופכים למועמדים בעידן של דיגיטל חכם?
ולמה מנהלי דיגיטל ומנהלי קמפיינים חייבים להבין איך עובדת מערכת גיוס עובדים?




