איך לגייס מעצבים מוכשרים (בלי להתעצב בדרך)

צילום: קאנבה Canva
לפני שבוע בדיוק ישבתי בבית קפה תל אביבי להחריד, מנסה להבין איך הבריסטה הצליחה ליצור לב מושלם בקצף. "זו אמנות", היא אמרה בחיוך, "כמו כל דבר אחר", וזה בדיוק מה שהזכיר לי נושא בוער שמטריד כל כך הרבה מנהלות חברות ומגייסים: איך מוצאים ומגייסים מעצבים ומעצבות מוכשרים באמת?
אז הנה המדריך המלא שלי, מבוסס על שנים של ניסיון כואב:
1. איתור הכישרונות הנכונים
חפשו בפלטפורמות הנכונות. בניגוד למה שחושבים, לא כל המעצבים המוכשרים נמצאים באינסטגרם. באתר תעשיה, למשל, תוכלו למצוא מעצבים מנוסים שמחפשים את ההזדמנות הבאה שלהם, עם פורטפוליו מרשים ורקורד מוכח.
צאו מהקופסא. פעם גייסתי מעצבת מוכשרת שמצאתי בתערוכת בוגרים של בצלאל. היא הייתה חסרת ניסיון אבל עם חשיבה יצירתית מדהימה. היום היא מנהלת מחלקת עיצוב בסטארט-אפ מצליח.
הקשיבו לרשת המקצועית. הקהילה המקצועית תמיד יודעת. שאלו ממליצים, דברו עם אנשי מקצוע בתחום, היו פעילים בקבוצות פייסבוק רלוונטיות.
2. תהליך הגיוס והמיון
תנו משימה מעשית. במקום ראיון סטנדרטי, תנו למועמדים משימת עיצוב קטנה. אני זוכרת מועמד שבמקום לפתור את המשימה כלשונה, הציע גישה שונה לגמרי - והפתיע את כולם. היום הוא חלק בלתי נפרד מהצוות.
בדקו התאמה תרבותית. מעצב טוב צריך להתחבר לערכי החברה ולחזון שלה. פעם דחינו מועמד מבריק טכנית, כי הבנו שהוא פשוט לא יסתדר עם הגישה היצירתית והנועזת של הצוות.
תנו במה לתשוקה. בקשו מהמועמדים לספר על הפרויקט האהוב עליהם. תראו איך העיניים שלהם נדלקות כשהם מדברים על משהו שהם אוהבים באמת.
3. שימור והצלחה לטווח ארוך
בנו מסלול התפתחות. מעצבים טובים רוצים לצמוח. חברה שהכרתי בנתה תוכנית מנטורינג ייחודית למעצבים שלה, וראתה ירידה דרמטית בתחלופת העובדים.
תנו חופש יצירתי. קבעו גבולות ברורים, אבל בתוכם - תנו למעצבים שלכם את החופש ליצור. זה מה שמבדיל בין מעצבת טובה למעצבת מצוינת.
השקיעו בכלים ובהשתלמויות. באתר תעשיה תוכלו למצוא המון הצעות עבודה למעצבים, אבל מה שיגרום להם להישאר זו ההשקעה שלכם בהתפתחות שלהם, שבסופו של דבר תתרום לכם חזרה.
בתכלס, גיוס מעצבים הוא אומנות בפני עצמה. זה דורש סבלנות, הבנה של התחום, ובעיקר - היכולת לזהות לא רק כישרון טכני, אלא גם את הניצוץ היצירתי האמיתי.
אה, וכדאי גם להשקיע בקפה טוב במשרד. לא תאמינו כמה זה חשוב למעצבים.