חמישה דברים לדעת על מעבר מטלויזיה וקולנוע לגיימינג

צילום: Pixabay VVIKTOR
אתחיל מהסוף: אפשר לעבור ממקצועות הטלוויזיה והקולנוע לגיימינג.
תעשיית המשחקים בארץ, שחלקה הארי כלל לא היה קיים לפני המצאת האייפון, צעירה.
יש מקום לאנשים חדשים, מוכשרים וקריאייטיבים בעלי מוסר עבודה גבוה ורצון ללמוד.
המעבר לגיימינג קורץ להרבה אנשי קריאייטיב כיוון שזהו מקום בו תוכן וטכנולוגיה נפגשים וניתנת לכם האפשרות להנות ממשכורת הייטק מבלי להיות אחראים על פס צ'יפים בחברת פיתוח ברעננה, לדוגמא. ברם, לפני שאתם מוחקים את הפרמייר מהמחשב, הנה חמישה דברים שכדאי לדעת על מעבר לגיימינג.
הכותב הוא דורי אדר, מייסד בית הספר לעיצוב משחקים Hands on Games
ואם אתם רוצים לשמוע עוד על הזדמנויות תעסוקה תעשיית המשחקים + לפגוש אנשים שעשו מעבר מקולנוע וטלויזיה לגיימינג, בואו למפגש הפתוח ב 10.12 שיעסוק בדיוק בזה.
בשביל לעשות משחקים צריך לשחק במשחקים.
לא כל מי שעובד בתעשיית המשחקים חייב להיות הארד-קור גיימר, אבל אם ברצונכם להיכנס פנימה כדאי להכיר ולשחק בצורה קבועה במשחקים. זה ייתן לכם בסיס להשוואה, לשיחה ולהשראה. כשאתם משחקים במשחק שאלו את עצמכם מה כיף לכם? מדוע אתם חוזרים לשחק? אילו מניפולציות המשחק עושה על השחקנים שלו? מה הייתם עושים אחרת לו אתם הייתם כותבים את המשחק? אם השאלות האלו קצת מרגשות אתכם, אתם בכיוון הנכון.
משחק הוא לא (רק) סיפור אינטראקטיבי.
להבדיל מתיאטרון, קולנוע או סדרת טלויזיה, שם התסריט הוא הבסיס להכל, הסיפור במשחק הוא חלק במכלול השלם של יצירה. במשחקים רבים הוא כמעט ולא קיים, או נוכח באופן מרומז בלבד. אני לא כותב את זה כדי לרפות את ידיכם. חלילה. היכולת שלכם לספר סיפור חשובה מאוד ותסייע לכם לכל אורך קריירת הגיימינג שלכם. החל בהצגת רעיון המשחק לחברי הצוות וכלה ביצירת עולם המשחק והעברת המסרים לשחקנים. אך שימו לב, לפעמים הרעיונות שלכם למשחק הם למעשה רעיונות לסיפור.
ניקח לדוגמא משחק על ילדה שמגלה שהיא מאומצת, מחליטה למצוא את אמא בצד השני של העולם ולרצוח את כל מי שעומד בדרכה. נשמע מעניין? נדוש? כך או כך, מדובר ברעיון לסיפור, לא למשחק. כאשר תתחילו להשתמש במילים כגון מכניקות, פידבק, גריינדינג, טרייד-אוף, מזל ואסטרטגיה, קרוב לוודאי שאתם מדברים על משחק. אל תדאגו, תופסים את זה מהר.
כדאי להסתכל מעבר למובייל
בשנים האחרונות, משחקים מבוססי סיפור יוצאים קודם כל למחשב/קונסולה ורק אז, אם בכלל, מגיעים למובייל. אני ממליץ לכם לשחק באחד מהכותרים הבאים כדי לקבל מושג מה קורה היום בעולם הזה. A night in the woods הוא משחק מצחיק ומרגש על נערה שחוזרת לעיר בה גדלה לאחר שפרשה מהקולג'. What remains of Edith Finch מגולל את סיפורם הטראגי של בני המשפחה תוך שימוש במכניקות משחקיות מגוונות. Oxenfree, משחק המושפע מסרטי התבגרות ומדע בדיוני ומחדש במכניקת הדיאלוג שמרגישה טבעית במיוחד.
סיפור טוב הינו עדיין מצרך נדיר בעולם משחקי המחשב והמשחקים הנ"ל מדגימים את הפוטנציאל בחיבור של סיפור ממגנט ומכניקה משחקית.
קל יותר להתחיל עם ילדים והימורים. או שניהם.
קל יותר לעשות משחקים לילדים. החוויות קצרות יותר, אין צורך באיזון וכלכלת משחק מסובכים ובארץ ישנן מספר חברות שמתמחות בתחום כמו טאבטייל, TinyTap, קומפדיה ועוד.
הימורים, ובכך אני מתכוון בעיקר לכל מה שנופל תחת מטריית הסושיאל קזינו, הם החלק הארי של תעשיית הגיימינג בארץ. בחברות האלו תעבדו בצוותים שעושים משחקי בינגו, פוקר ובעיקר סלוטס. אם זו לא כוס התה שלכם אני בהחלט יכול להבין, אבל זו עשויה להיות חוויה לימודית נהדרת עבורכם, תרוויחו טוב ובעיקר, תכניסו את הרגל בדלת. שזה הדבר הכי חשוב בכל תעשייה.
אתם יכולים להתחיל. עכשיו.
למה לא? למה לא עכשיו? אם משחקים זה משהו שמעניין אתכם, אין סיבה שלא תתחילו ממש עכשיו להתנסות בלייצר אותן. אוקי, זה לא נכון. ישנן הרבה סיבות לא לעשות ורובן קשורות ביציאה מאיזור הנוחות ולימוד יכולות חדשות ואני לא מקל בזה ראש בכלל. אך היום בהחלט יותר קל מפעם.
היום בנמצא שלל מנועים שמאפשרים גישה נעימה ונוחה ליצירת משחקים ללא צורך בקוד. (Construct, Gamesalad, Game Maker). יש אנשים שמחפשים סיפור, מתכנתים שמחפשים ארט, ארט שמחפש עיצוב שלבים. ואת כולם אפשר למצוא בגיים ג׳אם שמתקיים בינואר השנה, 36 שעות של יצירת משחק מאפס. קצת כמו 48 שעות וסרט רק עם פחות שעות וריצות ויותר פיצות ושורות קוד. הגיים ג'אם יספק לך הצצה לתעשייה וגם את המשחק הראשון בתיק העבודות שלכם.
ואם אתם רוצים לשמוע עוד על הזדמנויות תעסוקה תעשיית המשחקים + לפגוש אנשים שעשו מעבר מקולנוע וטלויזיה לגיימינג, בואו למפגש הפתוח ב 10.12 שיעסוק בדיוק בזה.
הכותב הוא דורי אדר, מייסד בית הספר לעיצוב משחקים Hands on Games





