תחזית תעשיית המדיה והבידור- סיכום אירוע המנהלים ב PwC
צילום: גלי מאירי
מדי שנה עורכת פירמת הייעוץ וראיית החשבון PwC ISRAEL אירוע חשוב למנהלים בתעשיית הבידור והמדיה. באירוע מוצגות מגמות, תובנות ותחזית הנוגעות לתעשיה המקומית והעולמית, וניתן צפי למגמות לחמש שנים קדימה.
עורכי האירוע והמגזין הנלווה (שווה לקרוא!) הם עמיר גלייט, ראש מגזר תקשורת ומדיה ואלינה שפושניק, מנהלת בכירה במגזר זה.
את התחזיות המרתקות ניתן למצוא בלינק הזה .
את הכנס פתח עמיר גלייט, שסקר את המגמות והשינויים. חמשת הדברים החשובים לשים לב אליהם, הוא מציין, הם אלה: שימו לב לקהל הצעיר, התוכן המקומי מקבל חשיבות רבה יותר לאור המגמות המסתמנות, קונספט ה"באנדל"- חבילת הבידור שלנו- יקבל נפח יותר גדול אך תפנית משמעותית במבנה שלו (את זה סקרו גם בהרצאה של VONETIZE) חשוב להתעמק בשווקים המתפתחים, וכמובן, להשקיע בפיתוח של מודלים עסקיים חדשים, מעניינים ורלוונטיים.
אחרי עמיר גלייט הרצה נעם ג'וזפידס מחברת VONETIZE, חברת תוכן ישראלית הנסחרת בבורסה, ודיבר על השינויים באופי צריכת התוכן. בעבר, כך הוא אומר, התוכן הגיע אלינו דרך מתווכים: חברות הפצת תכנים ושידור, חברות שגם "גזרו קופון" וגם לא העבירו חזרה ליצרני התוכן את כל המידע החשוב על לקוחות הקצה- הצופים. היום, החברות מוכרות את התוכן שלהם ישירות לצרכן: נטפליקס, HBOGO וכל השאר. כל אחד יכול בסופו של יום ליצור לעצמו מכמה מנויים שונים חבילת בידור משלו.
אבל- וזה אבל גדול
הלקוח מתעייף מכל הפלטפורמות. הוא כבר לא זוכר באיזה פלטפורמה משודרת כל סדרה שהוא צופה בה ועייף מהקפיצה בין ממשק לממשק. הוא רוצה לחזור למקום אחד שבו יוכל לצרוך את כל התכנים שהוא בוחר, עם התחברות SINGLE SIGN ON. לכן זה למעשה העתיד. חזרה לסוג אחר של אגרגטור - אם זה יהיה דרך חברת הסלולר, אולי דרך פלייסטיישן, אולי אפל TV. לשם הכיוון הולך.
דבר מעניין נוסף שציין ג'וזפידס בהרצאתו היה שהתשתיות יתכווצו- בעבר היו אנטנות, לוויינים, תדרים. היום תשתית הפס הרחב והאינטרנט הסלולרי כל כך חזקה ואיכותית, שלמעשה אפשר להעביר באמצעותה טלויזיה מאד איכותית. זאת ועוד- אין באמת הבדל משמעותי בין התשתיות. כל חברות הסלולר והאינטרנט נותנות בערך את אותו הדבר. לכן, הבידול העיקרי שנוצר ביניהן נוצר באמצעות התוכן.
תוכן הפרימיום הבלעדי של כל פלטפורמה הופך להיות לכלי המבדל.
ההרצאה הבאה הייתה של אלעד גביסון מ SCREENZ, אשר דיבר גם הוא על השינויים בצריכת התוכן- והפעם מהפריזמה של צרכן התוכן, ושל המפגש בין תוכן למותגים. SCREENZ היא חברת בת של THE BOX, מחלוצות ה "ADVERTAINMENT" (פרסום-בידור) בישראל ואף בעולם.
הוא דיבר על הדרך המעניינת של המותגים והמפרסמים להגיע לצרכנים, המתחבאים ברובם מאחורי חומת חוסמי הפרסומות, דרך ערוצי תוכן עצמאיים, מובילי דעה בסקטורים ממוקדים ובקהילות קטנות. הוא נתן דוגמאות רבות ומרתקות של רותם שפי, שוגר זאזא, הטרמפיסטים, אריסה, כדורגל שפל ועוד רבים.
אחרי ההפסקה התכנסנו לשמוע את רפי ממן, שותף הסייבר והדיגיטל, שדיבר על המגמות בתחום אבטחת המידע והציע את חברת Magic Leap כחברה ששווה לעקוב אחרי המוצר שלה, בעתיד הלא רחוק.
נאור נרקיס, כותב הבלוג תוכניסט ומנהל תוכן דיגיטל בגיתם BBDO עלה עם הרצאתו בעלת השם F**K TEXT ובה הוא דיבר על הדרך החדשה שהקהל צורך תכנים בכלל ותכני טקסט בפרט.
משתמשים היום, כך הוא אומר, בהרבה פחות טקסט כדי להגיד דברים. אנשים שכותבים הרבה נחשבים "חופרים" הוא נותן כמה טיפים מעניינים:
דבר ראשון קצרו. ארבע מילים, תמונה וקליק.
דבר שני, הוא מדבר על העתיד הקרוב שבו בינה מלאכותית תנהל יחד איתנו את הבית. אנחנו נגיד לה "צריך להזמין מגבות נייר" או "צריך להזמין חלב". המותגים צריכים לדאוג לזה שהמוצר שלהם יהיה זה שיוזמן על ידי המערכת האוטומטית, ופה נכנס מהלך שלם שעל המותגים ליישם של הטמעת המותג בתוך עולם החיפוש והניהול הקולי.
דבר שלישי- דעו לספר את הסיפור של המותג בצורה מרתקת ויוצאת דופן- חשוב לספר את הסיפור בצורה שהקהל צורך אותו היום.
דבר רביעי- צרו תכנים שהם הרבה יותר ויזואליים מטקסטואליים- תעשו דיאטה לטקסט. LESS IS MORE כמו שאומרים.
אחרי נאור עלה ליאור רז, יוצר הסדרה פאודה, בהרצאת "אחורי הקלעים" שפשוט הפילה את הקהל.
כבכל שנה היה אירוע איכותי ביותר, מלא השראה ומאיר עיניים.