מישראל ל NAB - תערוכת הברודקאסט המובילה בעולם

צילום: יח"צ
בהמשך להצלחת הביתן הישראלי שמשך קהל גדול בתערוכת NAB Show הבינלאומית בווגאס, פתח איגוד השידור האמריקאי (The National Association of Broadcasters) את שעריו בפני החברות הישראליות הרוצות להציג בשני המיקומים הנוספים בהם תיערך התערוכה בשנה הקרובה - בתערוכת NAB ניו יורק, שתיערך בנובמבר 2016 (9-10) ובשנחאי שבסין (7-8 בדצמבר 2016). זו הפעם הראשונה שתערוכת טכנולוגיות המדיה והבידור הגדולה בעולם, שעד היום נערכה רק בארה״ב, עוברת למזרח הרחוק.
בשני המקרים, הן ב- NAB New York והן ב-NAB Show Shanghai, יוצגו בתערוכות החידושים החמים ביותר בתחומי המדיה הדיגיטלית, משלב היצירה וההפקה ועד לשלב השידור במגוון פלטפורמות. בתערוכות ובכנסים הנלווים יציגו חברות שידור, מדיה דיגיטלית, בידור, טלקום, הפקה, פרסום, מציאות וירטואלית ומדומה, IT, וידאו און ליין והדפסת תלת מימד, כשבשטח תהיה גם נציגות למגוון ארגונים וגופי ממשל, צבא, אקדמיה, צרכנות, אבטחה דת וספורט.
מפגש "בית פתוח" וירטואלי בעבור המציגים הישראלים לקראת התערוכה השנתית הגדולה בווגאס, יערך ב- 20 בדצמבר בשעה 15:00. יש להרשם מראש פה http://www.nabshowisrael.com/
לרגל מפגש הבית הפתוח פגשנו לראיון קצר את בן קוז׳וך, נציג NAB Show בישראל ושותף הפקה בתערוכה העולמית ב-12 השנים האחרונות.
מהי בעצם תערוכת NAB ?
תערוכת NAB הבינלאומית, היא תערוכה שנתית המופקת ע"י איגוד השידור האמריקאי. זו התערוכה הגדולה בעולם לטכנולוגיות של תעשיית המדיה והבידור. היא מהווה את הזירה הראשית להצגת כל החידושים, הפתרונות והטכנולוגיות המתקדמים ביותר בתחום, אלו שהופכים את חייהם של העוסקים בתעשייה לקלים יותר. לתערוכה מגיעים מציגים ומבקרים במספרים גדולים ביותר, בין השאר מחברות שידור, בידור, ספורט, מדיה דיגיטלית, הפקות חיות, מדיה חברתית, מובייל, מציאות מדומה, הדפסות תלת מימד, ועוד רבים.
לתערוכה יש כיום 3 מוקדים עיקריים: התערוכה השנתית הגדולה קורית בווגאס שבארה״ב (הקרובה תיערך שם במהלך אפריל 2017). עבור החוף המזרחי יש את תערוכת NAB ניו-יורק, שתיערך בנובמבר 2016 (9-10) והחידוש הוא התערוכה בשנחאי שבסין (7-8 בדצמבר 2016). זו הפעם הראשונה שתערוכת טכנולוגיות המדיה והבידור הגדולה בעולם, שעד היום נערכה רק בארה״ב, עוברת למזרח הרחוק.
מדוע יש עניין כה רב בתעשייה הישראלית? האם תוכל לתת כמה דוגמאות לחברות ישראליות שמאד הצליחו בתערוכה (ובעולם)?
החברות הישראליות נתפסות העולם כבעלות חזון ותעוזה. ישראל מאוד ממותגת כ- startup nation ומיזמים טכנולוגיים, כמו תערוכת NAB מגלים עניין רב בייצוג ישראלי. דוגמא מייצגת יכולה להיות חברת Orad שהציגה בתערוכה שנים רבות ולבסוף נרכשה על ידי חברת AVID.
בתערוכה האחרונה שהתקיימה בווגאס, נחנך בפעם הראשונה מתחם ייעוד לטכנולוגיה וחדשנות ישראלית. המתחם נחל הצלחה רבה והיווה מקור משיכה לחברות ומבקרים רבים. הנהלת הכנס רואה חשיבות רבה בשוק הטכנולוגי הישראלי. המציגים הישראלים,הן בניו-יורק והן בשנחאי, יהנו מחשיפה לחברות המובילות ומחבילת הטבות מיוחדת הכוללת מחיר מוזל, קידום שיווקי לקראת האירועים, שירות ייחודי לתיאום פגישות עם מבקרים ומציגים ומחיר מועדף לכנסי ההדרכה.
אחת החברות הישראליות במתחם, LookAt, שמשכה תשומת לב מענקי התעשייה, הדגימה פלטפורמה שיתופית מבוססת ענן, המיועדת לניהול הפקות סרטי וידאו, המאפשרת שיתוף פעולה וסנכרון בין כלל הגורמים המעורבים בהפקת הסרט, דרך כל שלבי העריכה עד לאישור.
איך אתה הגעת ליצור את החיבור בין התעשייה הישראלית לבין NAB ? איך מוגדר התפקיד שלך ב- NAB?
חברת ההדרכה בבעלותי Future Media Concept היא מפיקת הכנסים בתערוכות NAB בלאס ווגאס, ניו יורק ושנחאי. כשותפי הפקה של התערוכה מזה 14 שנים אני שותף קבוע בתכנון וניהול הכנס כולל הכוונה אסטרטגית, שיווק והפקת כנסי ההדרכה. כמו כן אנו משתתפים במכירת ביתנים בתערוכה. האיגוד מייחס מזה שנים חשיבות רבה לשוק הטכנולוגי הישראלי ולחברות המייצגות שלו בתחומים הרלבנטיים. מאז ומתמיד היו חברות ישראליות בקרב המציגים וכשהגיע הרעיון של הקמת מתחם ישראלי, על כל המשתמע מכך, היה די ברור שיפנו לישראלי שבחבורה שייקח את הפרוייקט על עצמו...
ואגב FUTURE MEDIA , לאן הולך עולם הפוסט בעולם של ריבוי מסכים ותוכנות? האם עוד יש הצדקה לתוכנה כמו AVID?
השוק המקצועי לא ׳מתחנן׳ לעוד תוכנת עריכה..בין AVID, פרמייר ופיינל קאט, נראה שהשוק רווי. נראה ששחקנים חדשים כמו black magic resolve יתקשו ליצור נתח שוק משמעותי, שכן עורכים ומעצבי תכנים מרוצים מהקיים. שנוי תוכנת עריכה כרוך בהדרכה ושנויים בכל שלבי ההפקה שהם אינם ששים לכך.
לגבי AVID, הם עדיין נהנים משוק נאמן בעיקר בעריכת סרטים ופורמטים ארוכים. אינני סבור שהגדילה המשמעותית אצלם הם משתמשים חדשים או עורכי ווידאו לעסקים, ארועים או פרסומות.
מה הרקע המקצועי שלך? מה עשית לפני FMC ?
אני מייסד ונשיא של חברת FMC מאז 1994.
לפני כן הייתי בעלים של חברת MultiMedia שהתמחתה בהפקת סרטי הדרכה בנושאי עסקים בינלאומיים. בהשכלתי, אני מחזיק בתואר שני לניהול עסקים בינלאומיים.
לאיזה סוגי חברות מיועדת התערוכה, ולמי כדאי להגיע לאירוע החשיפה?
התערוכה מיועדת לחברות טכנולוגיה וחדשנות, בין השאר, חברות שידור, מדיה דיגיטלית, בידור, טלקום, הפקה, פרסום, מציאות וירטואלית ומדומה ,IT, וידאו-און-ליין והדפסת תלת מימד, כשבשטח יש תמיד גם נציגות למגוון ארגונים וגופי ממשל, צבא, אקדמיה, צרכנות, אבטחה, דת וספורט, ובקיצור, לחברות בעלות נקודות השקה לשלבים שונים של יצירת המדיה מהיצירה וההפקה ועד לשידור בפלטפורמות שונו״.
מה היתרון המשמעותי ביותר שיכולה NAB לתת לחברות ישראליות?
מפגשים עם ענקי התעשיה העולמיים, באופן בלתי אמצעי. גישה ישירה ללקוחות פוטנציאליים וגם לשותפים אפשריים לפיתוחים חדשים.
חשיפה לקהל הגדול ביותר בנושאי מדייה דיגיטלית, ווידאו וטלוויזיה והכי חשוב: גישה ל-103 אלף מבקרים, בהשוואה לחצי מכך בתערוכת IBC....
לקשר עם בן קוז׳וך: Ben@fmctraining.com
למידע נוסף:
===========
http://www.nabshowisrael.com/
סרטון התערוכה
http://bcove.me/a0n4c93a





