איך כמעט איבדתי את הקשר עם 50,000 קוראים – ומה למדתי מזה על אימייל מרקטינג

צילום: עץ שנופל ביער - האם הוא משמיע קול?
נתחיל בסיפור.
לפני כמה חודשים שלחתי מייל רגיל לרשימת הדיוור שלי. לא היה בו שום דבר מיוחד, חוץ מהעובדה ש.. ובכן… כמעט אף אחד לא פתח אותו. וזה היה קצת מפחיד, כי הניוזלטרים של תעשיה הם הדרך הכי אפקטיבית שלי להיות בקשר עם הקהילה. וכשאני אומרת "בקשר" אני מתכוונת שאני כותבת אחת לשבוע ל 50,000 חברים, ו 40% פותחים. כל שבוע. אז מה קרה יום אחד שפתאום פתחו רק 10%?
מה שזה אומר זה שלפתע פתאום GMAIL החליטו לסווג את המייל שלנו כספאם, ומשם הדרך למטה מהירה ועגומה. בלחץ רב (בואכה היסטריה) פניתי לאסף שטרן, מנכ"ל שלח מסר, החברה שבה אני משתמשת לדיוורים משנת 2009. (16 שנה, מי סופר)
ניסינו לפצח ביחד מה קרה.
הצעד הראשון היה להיכנס ל Postmaster tools שנותן לכל משווק מיילים את המידע על הדומיין השולח שלו ושם חשכו עיני, המוניטין של הדומיין שלנו צנח מ"מעולה" ל"בסדר" וכך גם המוניטין של ה IP הייעודי שרכשתי משלח מסר, שרק אנחנו בתעשיה מדוורים דרכו.
התחלנו לבדוק את כל הפרמטרים הרלוונטיים ואפילו ליצור קשר עם גוגל ולנסות להבין מאיפה צצה הצניחה הזו. במקביל אסף סיפר לי שלקוחות נוספים רבים התלוננו על אותה בעיה, מה שלעתים עשוי לסמן באג נקודתי של גוגל (שעולה לכולנו בהפסדים משמעותיים!). באחת התכתובות איתם הם אפילו הודו בפני שיש להם באג… אבל לי זה לא ממש עזר.
מה עשינו כדי לשקם את המצב?
- גיבשנו תכנית עבודה להרמה חזרה של אחוזי הפתיחה
- בדקנו שכל הפרמטרים השולחים הרלוונטיים נכונים ומדוייקים (SPF, DKIM, DMARC)
- חימום מחדש של המוניטין שלנו - שלחנו ניוזלטר רק לקבוצה איכותית של כמה אלפי משתמשים. שלח מסר מאפשרת לפלח הרבה פרמטרים מהיסטוריית השליחות, ככה שקודם כל שלחתי רק לאנשים שפתחו את המיילים ממני מעל 100 פעמים (והקליקו על לינקים) ככה שידעתי שהם קוראים ותיקים ואדוקים.
- ביקשנו מהחברים האלה להשיב לי למייל ואפילו ללחוץ על קישור, כדי להראות לגוגל שהשליחות שלנו לגיטימיות, מעניינות ואפילו אהובות.
- חזרנו על זה באופן הדרגתי והמשכנו לעקוב.
- בסוף, משהו כמו חודש אחר כך, המוניטין שלנו עלה חזרה ועלינו בחזרה ל 40% פתיחה של המיילים שאני שולחת.
אגב, ההזדמנות שבה שלחתי מייל לאנשים וביקשתי שיכתבו לי חזרה, נתנה לי הזדמנות לשמוע מקוראים ותיקים, לחזור להיות איתם בקשר, ואפילו לשמוע משניים מהם על כך שפגשו את בת זוגם אצלנו בתעשיה וזה הסתיים בחתונה!
לסיכום, אימייל מרקטינג היא נקודת מפגש ישירה וקריטית שלנו עם הלקוחות שלנו. מקום שבו נוכל להגיע ישירות אל תיבת המייל שלהם, לעדכן אותם ובסופו של דבר להניע אותם לפעולה ואף להגביר מכירות.
אנחנו צריכים מצד אחד תשתית נוחה ואמינה שתאפשר לנו בניית משפכים יעילים, ומצד שני שירות אישי וטוב שיאפשר לנו, גם ברגעי משבר, להרגיש שאנחנו בידיים טובות.
ביקשתי מאסף לתת הטבת הצטרפות לחברי הקהילה שלנו. תוכלו לקבל 15% הנחה לחבילה השנתית עם הקוד Taasiya15 , וכן לתאם עם אחד מחברי הצוות שיחת ייעוץ חינם על הגדלת אחוזי הפתיחה וניתוח איכות הדיוורים.
ובלי קשר, שמרו גם אתם על קשר וספרו לי מה חדש במייל חוזר! אני קוראת הכל.
גלי





