עמותה חדשה מסייעת לשחקנים לפרוץ את גבולות ישראל
צילום: עצמי
לא פשוט להחליט פתאום לייסד עמותה בישראל ולהתחיל לרוץ איתה, אבל לשתי מלהקות וסוכנות בישראל המצוקה של השחקנים נראתה אמיתית ודורשת פתרון מיידי. ענת שי בעלת תואר ראשון לקולנוע וטלוויזיה במכללת ספיר, היא בעלת סוכנות שחקנים. קרן אלרום - בעלת תואר ראשון לקולנוע וטלוויזיה מאוניברסיטת תל אביב, היא מפיקה בעברה וכיום מלהקת. שתיהן נמצאות בתחום למעלה מעשר שנים.
איך נוצר הצורך בעמותת CAST ISRAEL
לשחקן הישראלי הממוצע יש כמות ספורה של אודישנים בשנה. ההבנה שהעולם הוא גדול ויש בו מקום גם לשחקנים ישראלים, היא שהניעה את הרעיון.
אנו מאמינות שלשחקן הישראלי יש יתרונות גדולים דווקא מעצם היותו מישראל...
יש לנו מגוון עדות שונות, דתות שונות, תרבויות שונות, שפות שונות, סגנון ואווירה שונים קיבוץ גלויות כל כך ייחודי ובלתי נשכח. נוסיף לזה חיים מתוחים במזרח התיכון, בגרות וסגנון חיים אחר שייחודי לנו משאר העולם כל אלו ועוד מספקים בסיס טוב לתת "פייט" מול שחקני העולם השונים ולהציע מועמדים גם מישראל.
למעשה הבנו במהלך הדרך שהקמת העמותה תסייע לנו להביא יותר הזדמנויות עבודה לשחקנים ישראלים, בנוסף היא תיתן הזדמנות שווה לשחקנים שבארץ מוצגים כמיעוט (אתיופים, ערבים וכיוב') להתמודד על תפקידים שאינם בהכרח הייצוג שלהם כפי שנתפס אצלנו בארץ.
הרעיון לעמותה הביא עימו אידאולוגיה שאנו מאוד מאמינות בה. שיפור תדמית ישראל.
ישראל נמצאת כבר שנים במוקד המדיה החדשותית בגין ארועי פוליטיקה ומדינה, אנו רוצות לעזור ולסגנן את ישראל מבחינת השם שלה ולצאת לידי ביטוי בתחום שאינו קשור לחיי המציאות היומיומית הקשה שלנו בארץ. אנו רוצות שישראל תהיה שם נרדף לאיכות . וזו הדרך שלנו לעשות זאת. שחקנים שמתקבלים לפרויקטים הם שגרירים טובים, ראי ערך גל גדות, יעל גרובלס, מורן אטיאס ועוד
מהם האתגרים העיקריים של שחקנים ישראלים בהפקות בינ"ל?
לעבור אודישן אצל מלהק או במאי זר – שיטות הליהוק והבימוי מגוונות ובמקרים בהם שחקן שכבר מכיר את המלהקות בארץ ואת שיטות העבודה בארץ מגיע להיבחן מול מלהק או במאי זר הוא צריך לבוא עם ראש פתוח ולהבין שמדובר בתרבות אחרת וסגנון חיים מעט שונה. לא תמיד מה שאוהבים אצלנו בארץ יאהבו גם בחו"ל ולכן צריך לעשות מחקר טוב על הפרויקט, המלהק או הבמאי. כמובן שיחד עם זאת לא לשכוח מי אתה ומאיפה באת כי בסופו של דבר זה מה שמייחד אותך.
שפה - ברוב המקרים שבהם נדרשת שפה זרה לצילומי הפרויקט ועל אף שהשחקן דובר את אותה השפה ברמת שפת אם, עדיין יאלץ השחקן הישראלי לעבוד קשה יותר הן על המשחק והן על השפה מאשר שחקן מקומי.
לשבור סטיגמות – מדינות רבות בעולם לא מאמינות שיש פה שחקנים שלא נראים במראה מזרח תיכוני רכובים על גמלים..... מלהקים רבים שהגענו אליהם הופתעו לגלות שיש לנו הכל מהכל.
להתקבל להפקה בינלאומית זה סיפוק ואושר גדולים מאוד אבל כשמגיעים לסט ועד שהקרח נשבר יש בדידות גדולה. צריך המון סבלנות וביטחון עצמי, זה יעבור אחרי כמה ימים שמכירים יותר לעומק את הסובבים.
איך העמותה תעזור ותקדם את השחקנים מול הפקות בינלאומיות?
עד כה יצרנו קשר עם במאים ומלהקים שונים בעולם: הודו, סין, ברלין, יוון, לונדון, ארה"ב, אירלנד והיד עוד נטויה... אנו עובדות בשיתוף פעולה עם סוכנויות שחקנים וגם עם שחקנים שאינם מיוצגים.
למעשה אנו מביאות אודישנים משם לכאן ומבצעות תהליך של חשיפה ושיווק לשחקנים הישראלים מול אנשי התעשייה בעולם. בין אם בתמונות, שאוריל או כל מידע מקצועי על השחקן. בנוסף יוקם בקרוב אתר שיוכל לתת מענה למלהקים שאנו כבר בקשר איתם על מנת שיוכלו להיכנס ולראות מידע מפורט על כל שחקן ושחקן שיהיה חבר בעמותה.
CAST ISRAEL תייצר מפגשי חשיפה מול אנשי תעשייה מרחבי העולם במטרה לייצר היכרות אישית בין מלהק או במאי לשחקנים וכבר באביב הקרוב אמור להתקיים אירוע חשיפה שכזה עם צמד מלהקות מאוד בכיר מאירופה.
כרגע אנו נמצאות בשלב של גיוס כספים במידה ונצליח לגייס מספיק, CAST ISRAEL עתידה לעזור בהטסת שחקנים לאודישנים בחו"ל ובכך להתגבר על מכשול המרחק שכיום מונע מכמה מלהקים לעבוד עם שחקנים ישראלים.
תנו חמישה טיפים לשחקנים שרוצים "לעשות את זה" בחו"ל
1. תמונות בוק טובות
2. שואוריל בשפה זרה - קטעי וידאו ממוקדים מאוד ולא מפוזרים, ללא עריכת מוזיקה כלל.
3. קורות חיים ( CV ) באנגלית מפורטים
4. להיות עצמכם, הישראליות החמימה שבנו היא סוד הקסם שבגללה רוצים לעבוד איתנו
5. ויחד עם זאת, להיות אדיבים ומנומסים כשלא מכירים את הלך הרוח בסט הלא ישראלי.